Zónová dieta

Díky výzkumu dr. Barry Searse, který probíhal v 80. letech v USA, vyšlo najevo, že jednou z příčin obezity je vysoký podíl sacharidů ve stravě. Na tomto základu byla tedy vypracována tzv. zónová dieta, jež se ve velmi krátkém období stala jednou z nejpopulárnějších diet v celém západním světě.

Principy zónové diety

V průběhu zónové diety je důležitý správný poměr sacharidů, bílkovin a tuků v každém jídle. Dle tvrzení dr. Searse, pokud omezíme příjem sacharidů ve stravě na určitě množství, přinutíme náš organismus, aby čerpal energii z bílkovin a tuků. V tomto případě se doporučuje konzumovat stravu v poměru 40% sacharidů – 30% tuků – 30% bílkovin, (naproti tomu klasická sacharidová dieta obsahuje okolo 60% sacharidů). Mezi nejdůležitější principy zónové diety je, že během jejího dodržování nesmíte mít hlad (tak se prezentovala po dlouhá léta v médiích).

Jaká pravidla má zónová dieta?

Snídaně se doporučuje, pokud je to možné ihned po probuzení. Mezera mezi jednotlivými jídly, která by měla mít maximální energetickou hodnotu 2000kJ, by měla být pauza minimálně 3-4 hodiny. Poslední jídlo bychom měli zkonzumovat těsně před spaním a s každým jídlem zónové diety bychom měli vypít velkou sklenici tekutin.
Ve volbě stravy s obsahem sacharidů mají přednost potraviny, které mají nízký glykemický index (na ukázku: čokoládová tyčinka má index 70, zatímco zeleninový salát 10). Čím více se glykemický index blíží hodnotě nula, tím více je potravina vhodná.
Zastánci zónové diety nedoporučují nápoje s obsahem kofeinu a konzumaci tvrdého alkoholu (víno je povoleno, ovšem v přiměřeném množství). Jako u mnoho jiných diet, stoupenci zónové diety upozorňují, že návrat k původnímu způsobu života je spojen s nežádoucím jo-jo efektem.

Pro koho je zónová dieta?

Jelikož byla zónová dieta vytvořena ve spolupráci se sportovci, je určena především jim. Umožňuje přirozeně budovat a zpevňovat svalstvo při adekvátní fyzické námaze. Ale je stejně vhodná pro všechny, kteří chtějí zdravě zhubnout, jsou ochotni změnit svůj jídelníček a na výsledek si počkat několik týdnů až měsíců. Díky nízkému obsahu sacharidů v zónové dietě, je nutná oběť v podobě velkého snížení konzumace sladkého.

Co můžu a nemůžu při zónové dietě?

Je dovoleno a doporučováno konzumovat:

  • kuřecí a rybí maso
  • zeleninu a ovoce (v menším množství)
  • celozrnné pečivo
  • nízkotučné mléčné výrobky
  • ořechy
  • olivový olej a margaríny

Není vhodné jíst:

  • bílé pečivo
  • brambory
  • těstoviny
  • sladkosti (vč. medu, zmrzliny, čokolády atd.)
  • cereálie
  • máslo a smetanu
  • uzenin
  • alkohol (krom malého množství vína)
  • kávu

Závěrem k zónové dietě

Zónová dieta je určitě zajímavě sestaveným systémem pravidelného stravování. Na druhou stranu mnoho jejích doporučení naprosto odporuje představám jiných diet. Jejím tahákem je fakt, že ji propagují i světové mediální hvězdy.

Princip zónové diety využívá i abcDieta - která Vám denně přiveze 5 porcí nutričně vyváženého, velice chutného a čerstvého jídla, nemusíte nic počítat a vše máte připraveno od profesionálu. Více informaci o tomto hubnutí ZDE

Krabičkové diety

ABC již vyzkoušeli:
Získejte přehled o slevách a akcích pořádaných ABC dietou:
E-mail:
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
Dotazy, změny jídelníčku nebo objednávky krabičkové diety můžete provést na telefonním čísle (po-pá 8:00 - 16:00) 733
178
645
CZ EN DE
Přihlášení do klientské sekce
Přihlášení do klientské sekce
Připomenutí hesla
Lákavé snídaně, svačiny, obědy i večeře Perfektní chuť, kvalitní a svěží suroviny Pobočky máme v 30 městech České republiky