Zdravý životní styl

Tím se potrava stává vkladem do celkového zdraví a vrátí se nám i s úroky. Nutností je starat se o své zdraví včas, aby to později nemuseli dělat lékaři. Zdravý životní styl a jeho strava se skládá z vyváženého množství sacharidů, tuků, bílkovin, vitamínů, minerálů a vody.

Co je zdravý životní styl?

Nejvíce zdraví ovlivňujeme vlastním životním stylem. Dlouhodobě a v průměru náš životní styl určuje naše zdraví z 80%. To znamená, že pouze 20% je dáno ostatními vlivy např. dědičností a zdravotnickou péčí. Životní styl zahrnuje velké množství prvků, v konečném pohledu je to souhrn toho jakým způsobem člověk žije. Zdravý životní styl představuje kombinaci vyvážené stravy (dostatek vitamínů, bílkovin, vlákniny) a hlavně nesmíte zapomínat na sport každý den alespoň 30 minut nebo ob den 1 hodinu.
Bohužel neexistuje jediný správný návod na zdravý životní styl. Potřeby a možnosti každého z nás jsou odlišné, je třeba brát v úvahu fyzický a psychický stav, zdravý i věk.
Při sestavování zdravého jídelníčku dbejte hlavně na kvalitu, vyváženost a pestrost stravy. Pouze tak je totiž možné udržet si optimální zdravotní stav a dostatek energie na práci a koníčky. Úkolem stravy je především dodávat energii, ale zároveň v ní nesmí být opomenuta žádná důležitá složka. Z toho vyplývá, že zdravá strava se nikdy neslučuje s drastickými dietami.

Hlavní zásady zdravého životního stylu

  • Nekouřit
  • Zdravá výživa (pestrá, vyvážená, přiměřená)
  • Vysoká pohybová aktivita
  • Pouze malá konzumace alkoholu

Dalšími už méně důležitými body zdravého životního stylu jsou:

  • Dostatek spánku
  • Optimismus a radost ze života
  • Vyvarování se působení škodlivých látek a rizikových faktorů

Snídaně je „grund“

Základem zdravého životního stylu je vyvážená a plnohodnotná snídaně. Existují klinické studie, jež dokazují, že pokud vynecháme snídani, sníme později díky obrovskému hladu daleko více potravy, než kdybychom snídali. Nesnídání tedy místo ke krásné postavě vede daleko více k nadváze a obezitě. Tělo nemůže pracovat „na dluh“.
Ke snídani se hodí méně tučné mléčné výrobky v kombinaci s celozrnnými cereáliemi, naproti tomu tučné sýry buchty koláče a uzeniny nejsou vhodné.
Když sestavujeme snídani, vždy musíme dbát na to, aby její hodnota odpovídala dennímu programu. Snídaně úředníka sedícího na židli bude vypadat jinak než sportujícího dorostence, ale základ bude stejný. Nemělo by chybět ovoce, které je rychlým zdrojem přirozeného cukru. Pokud vás tedy během dne čeká jakákoliv aktivita (sport, práce u počítače, sledování televize) představují cereálie ideální snídani.

Se zdravým životní stylem Vám snadno pomůže abcDieta - která Vám denně přiveze 5 porcí nutričně vyváženého, velice chutného a čerstvého jídla, nemusíte nic počítat a vše máte připraveno od profesionálu. Více informaci o tomto hubnutí ZDE

Krabičkové diety

ABC již vyzkoušeli:
Získejte přehled o slevách a akcích pořádaných ABC dietou:
E-mail:
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
Dotazy, změny jídelníčku nebo objednávky krabičkové diety můžete provést na telefonním čísle (po-pá 8:00 - 16:00) 733
178
645
CZ EN DE
Přihlášení do klientské sekce
Přihlášení do klientské sekce
Připomenutí hesla
Lákavé snídaně, svačiny, obědy i večeře Perfektní chuť, kvalitní a svěží suroviny Pobočky máme v 30 městech České republiky