Rýžová dieta

Rýžová dieta patří mezi diety s nízkým obsahem tuků.  Hlavní složkou potravy je rýže, kterou lze kombinovat například se zeleninou či ovocem, komplexnější rýžové diety povolují i příjem ryb. Výhodou této diety je rychlý úspěch – dochází k relativně rychlému poklesu hmotnosti. Je to způsobeno tím, že jídla jsou bohatá na vápník a chudá na soli, což vede k ztrátě hmotnosti.

Jak se orientova v rýžové dietě?

Není rýže jako rýže. Na celém světě existuje neuvěřitelných 9 000 druhů rýže. Všechny se liší barvou, chutí nebo vůní. Nejznámějším druhem je rýže Basmati, jasmínová, neloupaná, sladká, dlouhozrnná, pololoupaná a další. Během rýžové diety se bílé rýži raděj vyhněte, kvůli malému obsahu vlákniny není příliš vhodná, zároveň má také vyšší glykemický index. Lepší volbou je rýže neloupaná – hnědá neboli natural, která má více vitaminů, minerálů a velké množství vlákniny. Také má menší glykemický index (do 55), to znamená, že nepodporuje ukládání tuků.

Den s rýžovou dietou

Jak už bylo uvedeno, při rýžové dietě nejíte pouze rýži, a rozhodně ne v neomezeném množství. Denní dávka se pohybuje okolo 200 gramu rýže (před uvařením), což je asi dvojnásobné množství uvaření (asi 5-6 kopečků na den). Kromě výběru jednotlivých druhů rýže při rýžové dietě, musíte dbát také na konzumaci tuků, zásadně omezte tuky živočišné a nahraďte je tuky rostlinnými. Skvělou kombinací u hlavního jídla během rýžové diety je rybí nebo drůbeží maso, rýže se zeleninou a rostlinnými oleji, nebo s ovocem, které nahrazuje moučník. Jedná se vlastně o modifikaci nízkocholesterolové diety s nízkým obsahem živočišných a převahou rostlinných tuků (také známou jako středomořská).

Výhody rýžové diety

  • snížení hladiny cholesterolu
  • očista trávicího traktu
  • úbytek hmotnosti
  • očista celého organismu spojená s dobrou náladou

Rýžová dieta v podobě jídelníčku

  • snídaně: jogurt nebo polotučné mléčné výrobky (sýr, tvaroh + ovoce)
  • svačina: kousek ovoce a kousek zeleniny
  • oběd: rýže na jakýkoliv způsob (vařená s krůtím, kuřecím nebo rybím masem, rýže se zeleninou nebo s ovocem, zeleninové rizoto atd.)
  • svačina II.: méně sladké ovoce (jablko, nízkotučný sýr)
  • večeře: mléčné výrobky (netučné), tvaroh + menší množství rýže + zelenina + tuňák s olivovým olejem (2x týdně)

Pozn. jídelníček je možné jednou týdně obohatit – místo rýže malou porci brambor.
Během rýžové diety je také důležité dodržovat pitný režim, a to minimálně 2 litry denně. Vhodná je voda, minerálka, přírodní džusy a čaje.

Nejlepším řešením je vyzkoušet si abcDietu - která Vám denně přiveze 5 porcí nutričně vyváženého, velice chutného a čerstvého jídla, nemusíte nic počítat a vše máte připraveno od profesionálu. Více informaci o tomto hubnutí ZDE

Krabičkové diety

ABC již vyzkoušeli:
Získejte přehled o slevách a akcích pořádaných ABC dietou:
E-mail:
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
Dotazy, změny jídelníčku nebo objednávky krabičkové diety můžete provést na telefonním čísle (po-pá 8:00 - 16:00) 733
178
645
CZ EN DE
Přihlášení do klientské sekce
Přihlášení do klientské sekce
Připomenutí hesla
Lákavé snídaně, svačiny, obědy i večeře Perfektní chuť, kvalitní a svěží suroviny Pobočky máme v 30 městech České republiky